عکس| رییس کره شمالی پس از ۳ هفته غیبت در انظار عمومی حاضر شد

10:09 - 13 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۷۲۴۶
کیم جونگ اون، رییس کره شمالی، پس از ۳ هفته غیبت در انظار عمومی و در مراسم افتتاح یک کارخانه کود شیمیایی حاضر شد.
پس از شدت گرفتن شایعات در مورد سلامتی «کیم جونگ اون»، رییس کره شمالی، پس از غیبت ۳ هفته‌ای وی، رسانه‌های این کشور از حضورش در مراسمی عمومی گزارش می‌دهند.

به گزارش رویترز، پس از چند هفته گمانه زنی‌های متعدد در مورد سلامتی «کیم جونگ اون»، خبرگزاری «کِی سی ان اِی»، خبرگزاری رسمی کره شمالی، از بازدید «اون»، از یک کارخانه کود شیمیایی در «سانچون»، در جنوب «پیونگ یانگ»، خبر داد.
 
 
عکس| رییس کره شمالی پس از ۳ هفته غیبت در انظار عمومی حاضر شد
 
این نخستین حضور «اون» در انظار عمومی از زمان برگزاری جلسه حزب حاکم در ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین) تاکنون است.

«کِی سی ان اِی»، این خبر را با تصاویری از حضور وی به همراه «کیم یو جونگ»، خواهر کوچکترش، معاون کمیسیون خارجه و نخست وزیر کابینه کره شمالی در مراسم افتتاح این کارخانه منتشر کرد.

کارخانه مذکور در ۵۰ کیلومتری پیونگ یانگ و بسیار دورتر از «وونسان»، منطقه‌ای است که کره جنوبی و آمریکا از آن به عنوان محل اقامت «کیم» در دوره غیبت از انظار عمومی اعلام کرده بودند.
 
«دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا، در پاسخ به پرسشی در مورد خبر مذکور گفته بود «ترجیح می‌دهد هنوز در مورد آن اظهارنظر نکند.»
 
عکس| رییس کره شمالی پس از ۳ هفته غیبت در انظار عمومی حاضر شد
 
 
وی افزود: «در زمان مناسب در این باره صحبت خواهم کرد.»
از جمله گمانه زنی‌ها در مورد سلامتی «کیم جونگ اون» که با تصاویر منتشر شده مطابقت دارد، احتمال دوری وی از انظار عمومی به دلیل جلوگیری از ابتلا به بیماری کروناست؛ البته این کشور هنوز موردی از ابتلا به کرونا را گزارش نکرده است.
 
شایعات در مورد سلامتی رییس کره شمالی در پی آن آغاز شد که شبکه خبری «سی ان ان»، گزارشی در مورد عدم حضور وی در مراسم رسمی سالروز تولد «کیم ایل سونگ»، پدربزرگش و بنیانگذار کره شمالی در ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) منتشر کرده بود.
 
انتشار این گزارش موجی از گمانه زنی‌ها در مورد وضعیت سلامتی «کیم جونگ اون» را به دنبال داشت.

یک منبع نزدیک به تحلیل داده‌های اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده بود «آژانس‌های آمریکا معتقدند کیم جونگ اون بیمار نیست و همچنان در قدرت حضور دارد.»


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *